Новини

Представники моніторингової місії ЄІБ і ЄБРР підвели підсумки роботи в Харкові
17 травня 2019, 16:38

 Перший заступник Харківського міського голови Ігор Терехов сьогодні, 17 травня, провів зустріч з експертами моніторингової місії Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку.

 Зустріч пройшла у Харківській міській раді. У заході також взяли участь заступники міського голови, директори профільних департаментів, керівники комунальних підприємств Харкова і експерти ЄІБ І ЄБРР.

 
В ході триденної місії в Харкові, з 15 по 17 травня, представники делегації провели моніторинг усіх проектів, які реалізують в місті спільно з двома банками. Це проекти - «Продовження третьої лінії метрополітену в Харкові і закупівля вагонів», «Закупівля рухомого складу міського електротранспорту», ​​а також «Безпека дорожнього руху в Харкові», який включає будівництво міського Ситуаційного центру.
 
Ключовим питанням для експертів стало будівництво третьої черги метрополітену. Зокрема, фахівці вивчили ситуацію з відселенням людей із зони будівництва.
 
«Нашим завданням було з'ясувати, наскільки просунулося місто в цьому процесі і чи дотримується міська влада стандартів банку в цьому питанні. Ми визнаємо, що це дуже складний процес. і є робочі моменти, але ми бачимо, що ваша команда сильна, місто приділило велику увагу людям, які проживають в цій зоні. Процес управляється грамотно і правильно, у міської влади є розуміння цього питання. Ми встановили з містом хороші робочі відносини, будемо і далі співпрацювати і координувати наші дії в цьому процесі», - зазначила головний радник з питань екології та соціальних питань ЄБРР Рейчел Кеннеді.
 
Нагадаємо, що у зоні будівництва метро підлягають викупу 89 об'єктів нерухомості, якими володіють 144 власники. З них понад 90% власників передали свої об'єкти місту.
 
«Ми виділили кошти міського бюджету для власників - а це ринкова вартість об'єктів нерухомості, щоб люди змогли купити собі нове житло і безболісно переїхати. І сьогодні, згідно з проектом будівництва метро, ​​ми йдемо за графіком і, я сподіваюся, до початку наступного року вийдемо на будівельний майданчик», - підкреслив Ігор Терехов.
 
У свою чергу старший банкір Європейського банку реконструкції та розвитку Марк Магалецький зазначив, що процес масового відселення людей в Харкові - унікальний випадок для країни.
 
«Це перший випадок в Україні, коли переселення такого масштабу проводиться за стандартами міжнародних фінансових організацій. Ми сподіваємося, що Харків створить хороший прецедент в цьому процесі для інших міст України. Наша робота з містом йде за планом, досягнуті всі необхідні домовленості», - зазначив Марк Магалецький.
 
Невирішеним на сьогоднішній день залишилося питання ратифікації кредитної угоди з ЄІБ. Отримання кредиту на будівництво харківського метро повинно бути схвалено на державному рівні.
 
«Що стосується угоди з ЄБРР - Харків знаходиться на стадії отримання фінансових коштів. Щодо Інвестиційного банку - ситуація складніша,  там потрібна, в тому числі, ратифікація угоди Верховною Радою України. Ми сьогодні проходимо всі необхідні процедури», - підкреслив перший віце-мер.
 
Крім того, Ігор Терехов повідомив, що найближчим часом буде опублікований список переможців команди інженерів, які проектуватимуть будівництво метро, ​​і наступним етапом стане оголошення тендеру для компаній-забудовників. «Природно, це будуть великі корпорації, тому що є певні технічні та фінансові вимоги до них. Вони повинні мати колосальний досвід з будівництва метро не тільки в Україні, а й в інших країнах», - підкреслив він.
 
Також учасники зустрічі обговорили хід реалізації проекту із закупівлі рухомого складу для міськелектротранспорту. Зокрема, рухомий склад планується оновити для КП «Тролейбусне депо №2» та КП «Тролейбусне депо №3».
 
За словами Ігоря Терехова, сьогодні вже підписано контракт на суму 11,5 млн євро (8 млн євро - кредитні кошти ЄБРР, 2 млн євро - кредит Фонду чистих технологій та 1,5 млн євро - кошти міського бюджету Харкова) з компанією «Богдан Моторс», яка приступає до виготовлення 57 тролейбусів для міста. Також за рахунок ЄІБ буде придбаний новий рухомий склад для депо №3. Тендер на суму 10 млн євро планується провести вже в червні. На початку літа планується оголосити тендер на закупівлю вагонів для метро.
 
Нагадаємо, проект «Продовження метрополітену в м Харкові» включає будівництво двох станцій - «Державінська» і «Одеська», Олексіївського електродепо і закупівлю 7 сучасних складів для метро. Проект реалізується за рахунок кредитних коштів ЄБРР (160 млн євро), ЄІБ (160 млн євро) і міського бюджету (10 млн євро). Зазначимо, сьогодні за кошти міста триває будівництво електродепо на Олексіївці.
 
Також ЄІБ планує виділити Харкову 21 млн євро на реалізацію проекту «Безпечне місто».